راه اندازی تولیدی تیشرت
تحقیقات من از کف بازار تهران برای تولید تیشرت
در مقاله قبلی در مورد تولید شورت مردانه و زنانه بصورت کامل توضیح دادیم. من دوران راهبی ، دانشجوی رشته نساجی هستم در این مقال قرار است تحقیقات خودم را در زمینه راه اندازی تولیدی تیشرت به شما دوست گرامی ارائه دهم، پس محتوای این مطلب قرار است کاملا کاربردی و بازاری و همچنین با پیش زمینه دانشگاهی باشد امیدوارم برای شما مفید واقع گردد، برای کامل کردن این مقاله با 3 تولید کننده تیشرت و لباس زیر مردانه و زنانه و همچنان فروشنده چرخهای خیاطی مشورت گردید.
تولید کارمزدی تیشرت با سلیقه شما
شاید اصلا نیاز نباشد شما کارگاه تولیدی برای تیشرت راهاندازی کنید، متخصصان زیادی در بازار تهران حضور دارند که با بهترین قیمت و کیفیت با طرح و برند مد نظرتان برای شما لباس تولید کنند. یکی از این متخصصین آقای فرزاد نوروزی هستند که شماره تماسشان 09126960547 است و پیج اینستاگرامشون: @1farzad_norozi (کلیک کنید) است. در بازار تهران میدان محمدیه خیام جنوبی فعالیت دارند.
احتمالا سال 1404 من هم تولیدی تیشرت در خانه راه اندازی کنم
بتازگی کانال یوتیومون مانیتایز شده و به درآمد رسیده، دنبال موضوع جدیدی بودیم که فیلم آموزشی تهیه کنیم و بزاریم در یوتیوب ، بصورت کاملا اتفاقی وقتی داشتم در مورد چاپ تیشرت تحقیق میکردم با یه چنلی آشنا شدیم که در زمینه چاپ تولید محتوا میکرد، به سبک چاپ سیلک اسکرین فقط روی لباس و تیشرت چاپ میکردند این چنل حدود 800 هزار سابسکرایب داشت و ماهانه حدود 10 میلیون ویو میخورد فیلماش !!! عالی بود عالی !!! چاپ dtf روی تیشرت خیلی زیباتر و سریع تر اما گرانتر از سیلک است.
مراحل تولید تیشرت
- خرید پارچه استاندارد و مناسب برای محصول مورد نظر
- برش زدن پارچه بر اساس اندازه و مدل لباس مورد نظر
- چاپ بر روی تیشرت
- دوخت پارچههای برش خورده و چاپ خورده و تبدیل آن به تی شرت
- اتو کاری و بسته بندی
- فروش محصولات
انواع پارچه تیشرت
کارخانههای مختلفی پارچه تیشرت را تولید میکنند، معروف ترین پارچه تیشرت عبارت اند از: پارچه دورس، پارچه بیسکویتی، پارچه جودون، پارچه ماکان، پارچه یکرو ، پارچه دو رو.
دستگاه تولید تیشرت
دوست من در نظر داشته باشید که شما فقط یک دستگاه ندارید، بلکه باید چندین چرخ خیاطی مختلف بگیرید که هر کدام قرار است قسمتی از تیشرت را برای شما بدوزد، پس انتظار نداشته باشید که دستگاه وجود داشته باشد که نخ بگیرد و به شما تیشرت تحویل دهد. جالب است بدانید که با دستگاهایی که میخرید میتوانید علاوه بر تیشرت، لباس زیر مردانه زنانه، شورت ، پیراهن و… تولید کنید به عبارتی با یک تیر چند نشان خواهید زد. در زیر چرخهای مورد نیاز برای راهاندازی یک واحد تولیدی تیشرت را کامل گفتهایم.
برای تولید انواع تیشرت به چه دستگاههایی نیاز داریم؟
- یک عدد چرخ راسته دوز
- یک عدد چرخ سردوز
- یک عدد چرخ میاندوز
- یک عدد قیچی صنعتی
- یک عدد اتو بخار صنعتی
دقت شود بعضی از میاندوزها وظیفه سردوز را هم انجام میدهد و نیازی نیست وقتی میاندوز گرفتید سردوز بخرید.
قیچی برقی:
تولیدی های لباسی که با پارچه سرو کار دارند و برش پارچه در خود تولیدی انجام می شود، دارای قیچی های برقی مخصوص می باشند. البته دربرخی کارخانجات به جای این قیچی ها از برش لیزری استفاده می شود.
میز برش: تولیدی های ذکر شده دارای یک میز برش می باشند که انواع مختلفی دارد.
اتوی کارگاهی: اکثر تولیدی های لباس، برای عملیاتی مانند تا کردن قابک روی لایی، دارای اتوهای کارگاهی می باشند.
راسته دوز:
این چرخ خیاطی لازمه هر تولیدی لباس است.
میان دوز:
این چرخ نیز در هر تولیدی پیدا می شود و انواع مختلفی دارد که به نوع تولید بستگی دارد. مهم ترین کاربرد چرخ میاندوز در خیاطی برای دوخت پارچه هایی از جنس کشی و انواع پارچه هایی با جنس تریکو است تا دوختی حرفه ای را انجام دهد.
چرخ های خیاطی میاندوز انواع مختلفی دارند، مانند:
چرخ میاندوز بازویی
چرخ میاندوز موتور سرخود
چرخ میاندوز اتوماتیک
چرخ میاندوز تیغ چپ (مختص دوخت پایین دامن)
چرخ میاندوز تیغ راست (مختص دوخت کش شورت)
زیگزال یا سردوز:
زیگزال یا سردوز از ارکان مهم چرخ های خیاطی به شمار می آید. چرخ خیاطی سردوز در واقع به عنوان یک چرخ خیاطی به منظور تکمیل فرآیند دوخت مورد استفاده قرار می گیرد. سردوزی قطعه دوخت موجب افزایش استحکام و کیفیت دوخت می شود.چرخ خیاطی سردوز برای دوخت لبه های پارچه به کار می رود.دوام دوخت ایجاد شده توسط چرخ خیاطی ، با سردوزی افزایش می یابد. همینطور، استفاده از چرخ خیاطی سردوز موجب تمیز کاری و بهبود ظاهری دوخت نیز می شود.
اتو یا بخار:
برای اتوکشی از دستگاه هایی همچون بخار، اتو کلاغی و اتوهای کارگاهی استفاده می شود. اتوکشی انواع بسیاری دارد. (مانند اتوی مانکنی)
نوار دوز:
این چرخ برای نوارهای لباس به کار می رود مانند نوار پشت یقه.
پس دوز:
چرخ خیاطی پس دوز کاربرد های تخصصی داشته که از جمله آنها دوخت دمپا و یقه کت می باشد و برای همه تولیدی ها مورد مصرف ندارد.
تولید تیشرت در خانه
این کار کاملا خانگی است و براحتی میتوانید در منزل اقدام به راه اندزای تولیدی تیشرت نمایید و نیاز به برق سه فاز ندارید و همچنین دستگاههای مورد نظر صدای خاصی ندارند و اذیتی برای همسایهها نخواهد داشت.
کارخانه تولید پارچه تیشرت
برای شروع کار و خرید پارچه اصلا سراغ کارخانهها نروید، بلکه از بازار تهران اقدام به خرید با حجم بسیار کم کنید، کارخانه نیک ریس یکی از تولید کنندههای بزرگ پارچه پنبهای مخصوص تیشرت است.
اندازههای استاندارد تیشرت مردانه
سایز لارج L : عرض کار ۵۰ سانت قد کار ۷۰ سانتی متر
سایز XL: عرض کار ۵۳ سانت قد کار ۷۳ سانتی متر
سایز XXL: عرض کار ۵۶ سانت قد کار ۷۵ سانتی متر
سایز XXXL : عرض کار ۶۱ سانت قد کار ۷۸ سانتی متر
مشکلات تولید تیشرت
فوق العاده به نیروی کار زیادی نیاز دارید بخاطر همین سر و کله زدن با آنها سخت است و همین موجب شکست شما خواهد شد.
یک کارگر میگوید امروز نمیآیم دیگری میگوید فردا نمیآیم، یکی میگویند ایتجا سرد است آن یکی ادعای گرم بودن میکند.
تیشرت فوق العاده روی مد پیش میرود پس اگر نتوانید امسال لباس تولید شده نفروشید، مطمئن باشید سال آلینده به هیچ عنوان نخواهید توانست بفروشید.
چکار کنیم تا تیشرت ارزانتر تولید شود
بجای پارچه پنبه سوپر از پارچه اوپن استفاده کنید، اوپن نصف قیمت سوپر است.
بجای استفاده از الگوهای استاندارد از الگوهای کوچکتر استفاده کنیم تا پارچه کمتری برای تیشرت استفاده شود.
سود تولید این صنعت
هر تیشرت حدودا ۱ الی ۳ دلار برای شما سود خواهد داشت ( به دلیل نوسان قیمتها ما به دلار گفتیم).
تیشرتها بعد از تولید باید اتو شوند
این مرحله مرحله ی اتوکشیدن لباس هاست و با بخار و انواع اتوها چروک های تیشرت ها از بین میرود. اتو کشیدن لیباس یرای جنبه ی تبلیغاتی و فروش محصولتان اهمیت زیادی دارد.
رنگبندی برای آقایان
اغلب رنگ های مورد آقایان سرمه ای ؛ سبز ؛ زرشکی و طوسی می باشد چرا که به راحتی می توان با هر رنگ از شلوار جین یا کتان به رنگ های مشکی ؛ سفید و سرمه ای ست کرد و این کار دیگر وقت زیادی برای انتخاب تیپ روز خود را در بر ندارد و به همین علت بیشتر تولیدی تیشرت مردانه در جین های بسته بندی شده این رنگ هایی که بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد را تعداد بیشتری قرار می دهد تا فروشنده محصول بتواند مانور بیشتری بروی محصول خود بدهد همچنین شما بایستی دقت داشته باشید رنگ بندی های دیگر را به مشتری خود پیشنهاد بدهید چرا که اقایان مانند خانم ها یک عدد از یک محصول را تهیه نمی کنند بر خلاف آنها اگر مشاهده کنید می بینید که از یک تیشرت اغلب ۲ عدد در کمد خود دارند چرا که زیاد در پی جستجو محصولات متنوع نیستند و تیشرتی که اصطلاحا تن خور خوبی داشته باشد را چندین عدد در رنگ های مختلف تهیه می کنند چرا که در این فکر هستند دیگر مثل آن پیدا نمی کنند.