بازاریابی و فروش

تکنیک خرید ناگهانی برای فروش بیشتر در فروشگاه

تاحالا شده در سوپر مارکت موقع حساب کردن چشمتون به یک شکلات یا آدامس یا جوراب یا هر چیزی بیوفته و سریع اونو بزاری جلو فروشنده تا حساب کنه؟

به این کار می‌گن  Impulse Buying  یعنی خرید آنی ، خرید ناگهانی، خرید برنامه ریزی نشده، خرید آنی یعنی خرید کالایی که بهش احتباج نداشتی ، ریشه‌اش از کجا میاد؟ از لحاظ روانشناسی این خرید‌های کوچک و لحظه‌ای mood boosting می‌کنند، یعنی حال و روز و مود شما رو یکم خوب می‌کنند.

در نگاه اول خرید آنی کار بی ضرری به نظر میرسه، ولی الان می‌خوام بدی‌هاش رو بهتون بگم.

  1. خرید آنی سوپرمارکتی، اصولا شامل خوراکی‌ها و اسنک های مضر میشه که دشمن سلامتیه و این صحبت‌ها.
  2. خریدهای آنی رو که جمع بزنی میبینی  در طولانی مدت چقدر از پولی که میتونستی پس انداز کنی رو دور ریخته.

همانطور که می‌دانید اون محصولات وسوسه انگیز کاملا برنامه ریزی شده نزدیک صندوق قرار گرفتند تا شما لحظه آخر یکیشون رو بردارید و جمع این خریدهای کوچک سود خیلی زیادی رو شامل اون فروشگاه میکنه.

تحقیقاتی که انجام شده نشون میده هر آمریکایی سالیانه 5400 دلار خرج خرید آنی میکنه

پس فهمیدیم که خرید آنی بد است، حالا چکار کنیم فریب این تکنیک فروش رو نخوریم؟

راه های زیادی وجود داره که من 3 تا از ساده ترین هاش رو می‌گم.

یکی اینکه آقا با شکم سیر برید خرید! وقتی گرسنه هستید و وارد سوپر مارکت میشوید احتمال خرید خوراکی های غیر ضروری و مضر خیلی بالا میره.

دوم اینکه همیشه با لیست خرید وارد فروشگاه شوید و سعی کنید از کنار قفسه های بی ربط که رد میشوید روتون رو بکنید اونور!

سوم اینکه خرید خونه رو آنلاین انجام بدید چون آدمها خرید اینترنتی شون  خیلی منطقی تر و هدفمندتره. دیگه از اون زرق و برق کالاها خبری نیست، تمام چیزهایی که میخوای رو سرچ میکنی و مجبور نیستی از کنار قفسه ها رد شی. از طرفی مدام سبد خریدت رو میتونی ببینی که چقدر هزینه کردی و این یعنی منطقت بیشتر کار میکنه.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا