تفاوت تبلیغ نویسی با محتوانویسی چیست؟
تفاوت اصلی این دو به هدفشان بر می گردد.
هدف از کپی ( متن تبلیغ نویسی شده که به آن COPY می گویند) متقاعد سازی مخاطب و ایجاد تبدیل و فروش است.
و هدف از محتوا ( نوشته ای که یک محتوانویس آن را نوشته است) ایجاد وفاداری،علاقه و اعتماد نسبت به برند است.
در حالیکه تمرکز تبلیغ نویسی بر روی تبدیل مخاطب به مشتری و ایجاد فروش است، یک محتوا نویس قصد فروش هیچ
چیزی را در محتوایش ندارد.
به طور کلی گفته می شود که تفاوت اصلی تبلیغ نویسی و محتوا نویسی نتیجه ای است که هر کدام از این ها تولید می کنند.
در محتوانویسی هدف اطلاع رسانی و ایجاد یک ارتباط با مخاطب است.
مقالات، وبلاگ ها، ایمیل ها ، پست های اینستاگرام و … نمونه های خوبی از محتوا هستند .
هدف تبلیغ نویسی این است که بفروشد و متمرکز بر این است که خواننده کاری را انجام دهد.
مثل صفحات فروش محصول، لندپیج ها، ایمیل های فروش و …..
پس به طور کلی می توانم بگویم که تفاوت بین تبلیغ نویسی و محتوا نویسی، در این است که محتوا برای ایجاد روابط است و کپی برای ایجاد فروش!
اما نکته ی جالبی که وجود دارد این است این دو در عین حال که اهداف متفاوتی را دنبال می کنند، به هم مرتبط هم هستند. هر چقدر مخاطب نسبت به یک برند علاقه، اعتماد و وفاداری بیشتری داشته باشد فروش محصول و خدمات آن برند ساده تر است. در واقع فروش به عنوان اثر جانبی یک محتوای خوب عمل می کند.
علاوه بر این محتواهایی هستند که فروش ایجاد می کنند و متن های تبلیغ نویسی شده ای هستند که به ایجاد روابط با مخاطب کمک می کنند.
مثلاً یک وبلاگ یا یک پست اینستاگرام می تواند از مخاطب بخواهد که اقدامی را انجام دهد.
یا یک صفحه محصول می تواند طوری نوشته شود که به خوبی با خواننده ارتباط برقرار کند.