بازاریابی و فروش

سبز شویی یا گرین واشینگ چیست!؟ چرا بسیار مهم است درباره بازاریابی سبز (Greenwashing) بدانید!؟

سبز شویی یا گرین واشینگ (Greenwashing) یکی از جدید ترین متد های شرکت های بزرگ در زمینه مد و استایل و آرایش زیبایی است که باید حتما درباره آن، اطلاعات کافی را داشته باشیم. برند ها، با سواستفاده از روشهای گرین واشینگ، کلاه برداری کرده و اطلاعات نادرست و غلطی را به مردم، القا می‌کنند. برای همین بسیار مهم است که درباره بازاریابی سبز و یا گرین واش اطلاعات لازم را داشته باشید تا از کلاه برداری آنها، جلوگیری کنید.

علاوه بر این موارد، گرین واشینگ ویا همان سبز شویی، ممکن است زمانی رخ بدهد که یک شرکت در حال تخریب محیط زیست است اما با ارائه سازگاری و جنبه های مثبت یک محصول با محیط زیست، سعی در فریب افکار مردم را دارد.
شرکت ها اینکار را با استفاده از تصاویر، برچسب های حفظ محیط زیستی، مخفی کردن مبادلات انجام می‌دهند. در واقع این کار؛ بازی با اصطلاح شستشوی سفید “Whitewashing” است که به معنای استفاده از اطلاعات نادرست برای پنهان کردن عمدی اشتباه، خطا یا یک موقعیت ناخوشایند که در تلاش برای کمتر جلوه دادن آن است.

تاریخچه سیاه سبزشوی
به گزارش investopedia، در اصطلاح گرین واشینگ، در سال 1960 و با سواستفاده از صنعت هتلداری آغاز شد. آن ها این کار را با پخش اعلامیه های در تاق های خود آغاز کردند. در این اعلامیه ها، نوشته شده بود که از مهمان ها تقاضا می‌کردند برای حفط بیشتر محیط زیست، از حوله های خود استفاده مجدد کنند. به این وسیله، هتل ها هزینه کمتری در بخش خشکشویی و شستشو انجام میدادند.

انواع روش های استفاده از متد گرین واشنیگ برای فریب شما
برچسب گذاری نادرست (دوستدار محیط زیست)
یکی از روش های گرین واشنیگ، استفاده از انواع برچسب برای فریب مردم است. مثلا از برچسب های مانند مثلث استفاده میکنند که فرد با دیدن آن، به یاد نماد مثلث بازیافت دوباره می افتد.
دروغ های آشکار: شرکت ها با ادعا ها و دروغ های آشکار، سعی در فریب شما با استفاده از روش سبزشویی را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا